tisdag 17 januari 2012

Mera fröer


Det är så roligt när det dimper ner fröpost i brevlådan.

Rena julafton för mig!

Igår var det min Odla.nu-kompis Margith i Boden som
skickat mera chili-frön samt basilika till mig.

Fina små fröpåsar hon gör.

Idag kom Posten med min beställning från Odla.nu
Ett bra ställe att beställa från. Lågt porto och
fakturan skickas med fröna.


Törnrosas kjortel är en fin klätterväxt jag har haft förr.

Men när det dyker upp såna här små glasrör med
frön i så känns det en smula jobbigt. Ett evinnerligt
pill med små frön med andra ord. Antingen kommer
alla fröna på samma ställe eller så är de svåra att
pilla ur röret.



Låga Stockrosor i pastellfärger - så fina.

Jag gillar Stockrosor och har en hel del i min
trädgård. Mest perenna gula men även några
svarta. De senare får ofta turister att stanna
upp när de går förbi.

Så hoppas nu att jag har turen med mig även
vad det gäller den här låga sorten.

Pelargonfrön fanns också med i beställningen.

Divas Ice Mixed, en ny sort för mig.

5 stycken frön i bra storlek, för här
planterar jag ett frö i varje cell i odlingskärlet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar